Friday, July 17, 2009

Lamanya tak datang sini :)

Lama gila tak datang tengok blog aku ni...haha...so much have happened since the last time I posted something...haih...most recognizable I am now engaged...hmmm...plan kawin January 2010...cuak gak coz byk lagi yg belum buat...bila pikir2 takut gak coz byk tggjawab kene pikul...dah jadi 'kepala bapa' family sendiri...huhu...

Rasanya hari ni aku just nak share pasal diri aku...maybe kawan2 aku tau aku ni macamne tapi ini apa yg aku perasan perangai dari 1 person view(macam main counter strike lak)....anyways...aku ni anak 1st so byklah pantang larang dari kecik sampai aku kuar sekolah...tu tak leh,..ni tak leh...rotan sana...rotan sini..bukan aku kata aku sedih tapi aku syukur sbb tanpa tu semua tak tau la kat mana aku sekarang...tq mak ayah...then aku teringat bab aku masa sek kat hostel time menengah...time aku ragging biasa jer...ni sek agama ni...haih...time tu aku igt lagi...batch aku ni kira keras la...form 1 jer ada yg dah kene belasah...point aku rasa mmg bodoh betul senior2 aku...tak hapal ma'surat(ni yg macam yassin baca lepas asar or subuh)...haih...tah diorg pun hafal ke tak...solat pun daam bilik nak sound yang kecik...adoi ai...aku terlepas time ni...respek kat member aku yg tabah dan sabar hadapai 'dugaan'...aku pun dapat gak jadi punching bag tapi lambat sbb aku kene time aku form3...haih..point aku lagi macam bodoh...senior mana yg tak puas hati dgn aku pasal main bola boleh suruh kawan2 dia wat latihan tomoi kat aku....tah r...bukan aku nak share aku ni power kene belasah tapi nak share how i did not told my parents pasal semua ni...

Kalau ada yang tau aku ni sapa....you guys mesti tau my dad orang api(fireman) while mak aku keje jadi cleaner jer kat (dr bank ke tandas awam ke bank)...sian family aku...tu yg bila dapat masuk asrama berkobar2 nak tolong family...so termasuklah aku kat sekolah hostel....aku selalu dapat rm30/mnth jer dari family aku...aku redha & syukur...dewan makan ada apa lagi nak...walaupun kekadang jeles gak member2 beli itu ini aku sedar aku ni kat takuk mana jer...so biarlah....time aku kat sek agama ni aku low profile jer time kelas...tapi bila kat padang aku lepas geram r...haha...tu yg kene bantai tu...haih...

so aku pun form 3...suatu malam tu aku kene panggil gi dorm apa tah tak igt tapi kul 1pagi...1st aku kene merangkak mcm askar bawah katil2 double deck...macam training askar sbb ada route dia...tujuan dia sbb brother2 nak hilangkan ngantuk aku....then mula la sesi latihan tomoi diorng...haih...teruk gak...masa kene tu tak de la sampai menjerit...aku terima dengan gaya macho(semput gak kene tubuk direct kat dada)...senyap jer...tapi yg aku tak leh lupa sampai sekarang double kick beranda katil sebab tu la yg last aku dpt before diorg end training...haha...kelaka lak igt balik...bila balik bilik aku terhutang budi kat kawan aku ni...nama dia Azmi...dia yg urut aku especially belakang yg teruk dgn dada aku...then dia kata la kat aku "tau ko marah semua,bykkan baca surah Alam nasrah...lama2 sejuk hati ko tu". So aku pun ikut...betul kata dia... sebab tu aku sampai la sekarang ni xde lak nak mengamuk2...nak marah orang pun jarang sekali...aku tak tergerak pun nak bgtau mak ayah sebab wat nyusah jer aku ni nanti...xpela...maybe itu pengajaran hidup aku...masalah manusia ni boleh settle...cuma antra sabar dengan tak jer...kalau buntu jarang2 sekali aku kongsi dgn kawan coz aku ni pun bukan reti sembang tu yg aku rasa aku ni tak de best friend(haih)...so cara aku satu jer....nangis la kat sejadah tu....tapi serious esok lusa tenang...

so pengajarannya....kita manusia tak lari dari masalah...kita bukan perfect so Allah uji kita....setiap ujian yang Tuhan bagi kat kita tu tandanya dia sayang kat kita dan tahu yang kita ni mmg boleh hadapinya....so kene guna akal yang waras untuk hadapi semua ini sebab itu jer yang bezakan kita dari makhluk2 lain...bak kata pepatah...lu pikirla sendiri....chow

(my 1st time writing sh** on my blog...)

0 comments: